Press & public relations in fashion and design

een seminarie met Aurélie De Burbure

06.06.23
09:30 — 12:30

MAD organiseert op dinsdag 6 juni een Fashion & Design PR seminarie dat zich zal verdiepen in de dynamische wereld van public relations binnen de creatieve sector. Dit seminarie wil startende creatievelingen waardevolle inzichten en praktische kennis bieden om succesvol door het steeds veranderende PR landschap te navigeren.

Tijdens het seminarie verkennen we een aantal boeiende thema's die essentieel zijn voor het opbouwen van een sterke PR-basis in de mode- en designsector. We duiken in het belang van PR in de industrie en bespreken hoe het merkimago kan worden gevormd, buzz kan worden gegenereerd en betekenisvolle verbindingen met doelgroepen kan worden bevorderd.

Het seminar bevat diepgaande discussies over huidige trends en uitdagingen in PR, waaronder de impact van sociale media, de opkomst van influencer marketing en de kracht van storytelling. Aan de hand van real-life case studies zullen we PR strategieën bespreken om de merkreputatie te verbeteren.

We duiken ook in de wereld van mediarelaties en onderzoeken hoe je sterke relaties kunt opbouwen met journalisten en belangrijke opinieleiders. We bespreken best practices voor het opstellen van overtuigende persberichten, het organiseren van succesvolle modepresentaties en het gebruiken van samenwerkingen voor meer merkbekendheid.

Verder zal het seminar focussen op het opkomende landschap van digitale vermoeidheid en de renaissance van niche media, en inzicht bieden in hoe merken hun PR-strategieën kunnen aanpassen om diverse doelgroepen aan te spreken. Tijdens het seminar krijgen de deelnemers de kans om actief deel te nemen door in conversatie te gaan met De Burbure. Aan het einde van het seminar zullen de deelnemers een uitgebreid begrip hebben van de rol van PR in de mode- en designindustrie, samen met praktische strategieën om impactvolle campagnes te creëren, sterke mediarelaties op te bouwen en een uniek persoonlijk merk in de mode- en designwereld te ontwikkelen.

 

MEET OUR EXPERT

Aurélie De Burbure

Aurélie De Burbure is gedreven door nieuwsgierigheid en creativiteit. Ze werkt al meer dan 15 jaar met professionals uit het topsegment in verschillende nichemarkten, van mode tot kunst en van design tot horeca. Ze begon haar PR-carrière in de modewereld, in een agentschapsomgeving bij Robert Clergerie, Essentiel en Annemie Verbeke en bij de lancering van het internationale merk Scotch & Soda op de Belgische markt, waarbij ze de PR-strategie en andere noden van een merk goed begreep. Daarna werd ze senior PR manager voor Cartier & Cartier Foundation en enkele andere merken van de Richemont Group, waardoor ze grondige ervaring opdeed in de luxemarkt.

De oprichting van haar eigen gelijknamige agentschap 3 jaar geleden is een natuurlijk verloop van De Burbure's prestaties en ambities. Omdat ze met De Burbure PR iets persoonlijkers wil uitdrukken, ontwikkelt ze creatieve PR-strategieën op maat van elk merk of concept. Door de jaren heen heeft ze haar netwerk organisch laten groeien onder journalisten, influencers en creatieven in de Benelux en op de internationale markt, wat volgens haar cruciaal is voor de toekomstige ontwikkeling van PR. Ze werkt momenteel samen met merken als Fosbury & Sons, Collectible, August Antwerp, Meryll Rogge, D'heyghere & Bellerose.

 

PRAKTISCHE INFORMATIE

Dinsdag 6 juni 2023

  • Onthaal — 09:30
  • Start van het seminarie — 10:00
  • Q&A — 12:00
  • Einde —12:30

Adres:  Nieuwe Graanmarkt 10, 1000 Brussels

Taal: Engels

Prijs: gratis, registratie is verplicht

 

Project for Meryll Rogge  © Vadim Kovriga
  © Hans Spooren
  © Aurélie De Burbure
Want to discover more MAD events?
Check out our agenda!