Hoe belangrijk is een sterke merkidentiteit de dag vandaag? En hoe definieer je deze identiteit voor jouw mode of designmerk? Je merkidentiteit stopt niet bij je logo. Het omvangt de hele belevenis van je product, van sociale media tot je vitrine, van beeld tot geluid, geur en ontvangst. Wat maakt jouw merk uniek?
Tips en tricks nodig bij de opbouw van jouw merkidentiteit? MAD nodigt op 23 maart Bruce Vansteenwinkel uit tijdens een seminarie rond 'brand identity'. Bruce ontwikkelt en creëert strategische merkidentiteiten met behulp van motion, print en digitale middelen. Hij werkte in het verleden reeds identiteiten uit voor de Munt, Apple, ZARA x KASSL Editions, Ace & Tate, Fondation Cartier, ...
Over Bruce Vansteenwinkel
Bruce Vansteenwinkel is opgegroeid in een onverbloemde open omgeving en weet dat een sterk ontwerp niet alleen over esthetiek gaat, maar ook over radicale inclusiviteit. Met alles wat hij creëert, wil Bruce mensen van alle identiteiten en achtergronden bereiken en beïnvloeden.
Hij leerde de kneepjes van het vak bij Base New York en verfijnde zijn ervaring als freelancer bij verschillende agentschappen in België zoals Stoëmp Studio en klanten zoals Apple. Momenteel versterkt Bruce het Base Brussels team. Daarnaast doceert hij ook Grafisch Ontwerp als onderdeel van het Visual Design programma aan LUCA School of Arts in Gent.
Bruce richt zijn praktijk vooral op strategische identiteitscreatie en -ontwikkeling en werkt met een multidisciplinaire aanpak waarbij hij gebruik maakt van motion, print en digitale tools. Recente opdrachten omvatten identiteiten en creatieve uitwerkingen voor de Munt, Apple, ZARA x KASSL Editions, Ace & Tate, Fondation Cartier, Ace & Tate, ...
PRAKTISCHE INFO
Donderdag 23 maart 2023
09:30 — Onthaal
10:00 — start seminarie
11:30 — Q&A
12:00 — Eind
Adres: Nieuwe Graanmarkt 10, 1000 Brussel
Taal: Engels
Want to discover more MAD events? Check out our agenda!